Wstęp

Witam serdecznie na kursie omawiającym techniki praktyki zwanej "Oddech czterech bram".

Oddech Czterech Bram, to Qi Gong znany i stosowany w historii Chin do różnych celów. Dla zastosowań bojowych – do energetyzowania dłoni i stóp w celu uzyskania większej siły. W praktykach wewnętrznych – do generowania energii Qi we wszystkich bramach, tj. dłoniach i czubkach palców w celu uzdrawiania i większej zdolności wyczuwania energii pacjenta. W medycznym Qi Gong – do wzmacniania krążenia energii Qi przez meridiany i ciało. Niezależnie od tego, jaką ścieżką podąża Twoja praktyka, możesz skorzystać z tej techniki oddychania wykonując ją samodzielnie lub razem z innymi formami i ruchami Qi Gong.

W celu nalepszego wykorzystania sugeruję aby na każdą lekcję przeznaczyć tydzień treningu. Każdy etap będzie zawiera pojęcia i umiejętności które będą przydatne i rozwijane w następnej lekcji. Nawet jeśli wydaje Ci się że lekcja jest prost, nie przyspieszaj procesu. Nie można przyspieszyć procesu wzrostu ryży i to samo dotyczy nauki.

Lekcje są przygotowane w postaci plików dźwiękowych. Aby móc z nich lepiej skorzystać wysłuchaj lekcji bez wykonywania poleceń. Następnie kiedy będziesz już gotowy wysłuchaj lekcji jeszcze raz tym razem już wykonując zawarte w niej polecenia. Każdą lekcje możesz wykonać dowolną ilość razy. Im więcej tym lepiej. Jeśli poczujesz się już wystarczająco swobodnie spróbuj poćwiczyć samodzielnie, bądź zatrzymuj w dowolnej chwili moje podpowiedzi by móc dłużej pozostawać z własną praktyką.

I co? Zacznijmy...

Cztery bramy/Pięć bram

Czterema bramami nazywamy punkty znajdujące się w centrum dłoni (Lao Gong) i środki na podeszwach stóp (punkty Yong Quan). Punkty Yong Quan są również znane jako „bulgoczące źródła” ponieważ uważa się, że Qi wypływa z nich jak woda ze źródła. Regulując krążenie Qi do czterech bram, synchronizujemy pracę tych punktów z punktem Huiyin. Możemy dzięki temu poprawić nasze zdrowie i uspokoić umysł. Piątą bramę ciała nazywamy punkt Baihuei, znajdujący się na czubku głowy.


Ćwiczenia oddechowe Czterech Bram Qigong można wykonywać w pozycji leżącej, siedzącej lub stojącej. Jeśli wolisz pozycję siedzącą - usiądź na krawędzi krzesła lub wyprostuj nogi przed ciałem. Nie należy krzyżować nóg, ponieważ może to uniemożliwić swobodny przepływ Qi. W przypadku pozycji leżącej - połóż się na plecach, ułóż dłonie wzdłuż ciała, nogi powinny być lekko ugięte tak, żeby stopy swobodnie stały na podłożu.

Gdy już znajdziesz się w wygodnej i rozluźnionej pozycji - możesz rozpocząć praktykę. Znajdź sobie dobre miejsce do treningu. Najlepiej jak będzie to miejsce wśród natury, ale można też ćwiczyć w dowolnej przestrzeni, w której czujemy się bezpiecznie.

Wykonaj kilka wdechów przez nos, normalnym oddychaniem brzusznym. Uspokój umysł i ustabilizuj emocje. Gdy już poczujesz się komfortowo - możesz przejść do treningu z nagraniami.

Oddychanie czterema bramami w celu usunięcia zastoju energii

Możesz również łączyć oddychanie Czterech Bram Qigong z innymi praktykami Qi Gong lub Kung Fu (wyjątkowo dobrze łączy się ona z Tai Chi). Dzięki temu praktyka będzie potężniejsza. Pomoże również usunąć blokady energii, które mamy w naszym ciele, przesyłając energię Qi przez meridiany.

Opis

0 komentarze